Gearriveerd - Reisverslag uit Paysandú, Uruguay van Wiert Wiertsema - WaarBenJij.nu Gearriveerd - Reisverslag uit Paysandú, Uruguay van Wiert Wiertsema - WaarBenJij.nu

Gearriveerd

Door: Wiert

Blijf op de hoogte en volg Wiert

18 September 2013 | Uruguay, Paysandú

Op maandagochtend om half één 's ochtends kwam een einde aan de zomervakantie. Op naar Schiphol het vliegtuig te pakken richting Uruguay!

De vlucht via Lissabon en Sao Paulo verliep zoals gepland en zonder vertraging ben ik aangekomen in Montevideo. Vanuit daar moest ik nog vijf uur met de bus richting Paysandú waar het stageadres was.

Ik loop stage bij de EEMAC, een afkorting voor Estación Experimental "dr. Mario A. Cassinoni". Dit is een proefstation van de universiteit van Uruguay waar agrarisch onderzoek gedaan wordt.
Ik zal de komende vier en halve maand mee draaien in een onderzoek naar het effect van verschillende typen bodembewerking en gewasrotaties op de opbrengst van de gewassen.

Naast het onderzoek wat gedaan wordt krijgen ook zo'n 150 studenten hier les. Deze wonen bijna allemaal op het terrein van het proefstation. Zelf woon ik bij drie jongens in huis die hier als assistent werken. De jongens spreken niet echt geweldig Engels, maar met handen en voeten kunnen we redelijk een gesprek voeren. Verder heb ik nu mooi de kans om ook wat Spaans te leren.
Het huis op zich is niet echt heel comfortabel, (er is geen gewone verwarming en douchen moet onder een slang), maar verder is het hier een mooie omgeving.
Iedereen is hier gek van voetbal, naast het huis ligt een voetbalveld waar de studenten een soort competitie spelen. En iedereen weet wie Suarez is, dus ze kennen Groningen ook allemaal, niet verkeerd!

Het valt me op dat iedereen hier heel gastvrij en behulpzaam is. Een jongen is samen met mij de stad in geweest om een SIM-kaart te kopen en nog wat andere dingetjes die ik nodig had. Dit was erg makkelijk, omdat het personeel in winkels praktisch geen Engels kan. Verder wil iedereen graag een praatje maken dus ik verwacht dat mijn Spaans flink zal verbeteren en dat ik me hier wel zal vermaken de komende tijd!

Adiós,
Wiert



  • 19 September 2013 - 12:04

    Sonny:

    Wiert, veel plezier jongen! Zal je verhalen volgen.

  • 20 September 2013 - 16:19

    Hugo:

    Dos cervesas por favor amigo!

  • 20 September 2013 - 22:58

    Martin En Janny:

    Leuk om wat van je te lezen.
    Een mooie tijd toegewenst.

  • 21 September 2013 - 20:25

    Noor:

    Hi Wiert,

    Wat leuk dat je een blog bijhoudt. Ik vind het leuk om je verhalen te volgen. En ook om weg te dromen bij de prachtige foto's. Groningen is natuurlijk fantástisch, maar voor zo'n bestemming als waar jij bent is ook wat te zeggen.
    Heel veel plezier en succes de komende tijd.

    Groetjes Noor

  • 01 Oktober 2013 - 11:27

    Jacqueline:

    Super leuk om te lezen! Het was me ontgaan dat je naar Uruguay ging, maar ik ben nu weer up to date ;).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Uruguay, Paysandú

Stage in Paysandú, Uruguay

Recente Reisverslagen:

01 Februari 2014

En casa en los Países Bajos

30 December 2013

Feestmaand

08 December 2013

Oogst, meer asado's en WK-loting

11 November 2013

RoundUp, 'Uruguayan graduation', & ‘Kill the cat!'

19 Oktober 2013

Kalm aan
Wiert

Actief sinds 18 Sept. 2013
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 6956

Voorgaande reizen:

17 September 2013 - 29 Januari 2014

Stage in Paysandú, Uruguay

Landen bezocht: